Igazolták, hogy Magyarországra inkább csak a silányabb árut hozzák a multik

A NÉBIH vizsgálata szerint a multinacionális élelmiszergyártók eltérő minőségű termékekkel látják el a nyugat-európai és a kelet-közép-európai régió boltjait.

A Magyar Idők beszámolója szerint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) a közelmúltban  24-féle azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján.

A vizsgálat során kiderült, hogy

  • az édesipari termékek közül a közismert márkájú csokoládék mindenhol ugyanolyan minőségben kaphatók, de például az ostyás Manner édességek esetében az osztrák mintákban az ostya állaga kedvezőbb volt.
  • A Nutella mogyorókrémnek is az állaga mutatott eltérést: a magyarországi minta kevésbé volt lágy és jól kidolgozott az osztrákhoz képest.
  • A marcipánnal töltött Ritter Sport étcsokoládéban pedig a magyar változatnál – azonos cukor- és zsírtartalom mellett – az étcsokoládé burok nehezebben olvadt.

A NÉBIH szerint az italok közül a Coca-Cola vizsgálatai mutattak szembetűnő különbséget:

  • „a Magyarországon kapható változat illata kevésbé telt, kevésbé összetett, ami a felhasznált aromák minőségének különbségből eredhet.”

A magyar Coca-Cola cukortartalma pedig 0,6 százalékkal volt magasabb mint az osztrák, ráadásul az olcsóbb, kukoricaalapú édesítő felhasználásával készült. 

A Pénzcentrum megkeresésére válaszolt a vádakra a Coca-Cola HBC Magyarország, azt írták:

„A kiváló minőség egyformán fontos számunkra valamennyi országban, ahol termékeinket gyártjuk és forgalmazzuk. A Coca-Colát ennek megfelelően a világ minden pontján a legjobb alapanyagokból, természetes aromákkal, valamint hozzáadott tartósítószer nélkül állítják elő a híres 130 éves receptúra alapján”

A cég ugyanakkor azt is elmondta, hogy különböző édesítőszereket használ országonként – kukoricából készülő fruktóz-glükózszörpöt, illetve oldott kristálycukrot –, amiket „technológiai és ellátási szempontok alapján" választanak ki. Magyarországon – egyezően a Coca-Cola őshazájában, az Egyesült Államokban használt receptúrával – kukoricából készült fruktóz-glükózszörpöt használnak termékeikhez, amelyet magyar kukoricából állítanak elő. A cég magyarázata szerint az eltérést tehát – a helyi adottságokon felül – az adhatja, hogy országonként változhat, milyen édesítőszert használnak.

A NÉBIH vizsgálata egyébként megállapította azt is, hogy

  • a Nesquick kakaópor osztrák mintáját harmonikusabb, intenzívebb kakaós illat, telt kakaós-csokis íz jellemzi.
  • a Knorr levesporoknak pedig hiába volt ugyanaz a nevük, nem is hasonlítottak egymásra. 
Szólj hozzá!

Hozzászólások (2)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Farkas Katalin
Farkas Katalin p, 2017-02-17 20:51

Egyetértek azzal a megállapítással, hogy más a minőség itthon, mint külföldön. Magam tapasztaltam, hogy Ausztriában vásárolt Persil mosópor tényleg tökéletesen tisztít és fehérít, míg a hazai nyomába sem ér. ugyanezt lehet elmondani a desodorokról, a parfümök minősége között pedig Makó és Jeruzsálem közötti távolság!! Tényleg itt az ideje a változásnak, hiszen az itthoni és a külföldi árak között bizony nincs nagyon különbség, csak az egyéni jövedelmek összegében!

Szityike
Szityike / Szityike szo, 2017-02-18 12:54

Egyetértek veled! Jó lenne, ha mi is magas minőséget kapnánk a pénzünkért, mint máshol- mások...