Az ALDI és Spar is megszólalt a hazai termékbotrány ügyben

Csütörtökön robbant a hír: a NÉBIH vizsgálata szerint az élelmiszergyártók multik eltérő, de jóval silányabb minőségű termékekkel látják el kelet-közép-európai régió boltjait.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) a közelmúltban  24-féle azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján, melynek során kiderült, hogy silányabb élelmiszereket forgalmaznak Magyarországon a multik, mint Ausztriában.

A Coca-Cola HBC Magyarország szóvivőjének nyilatkozatával egy időben a Pénzcentrum körkérdést címzett a Magyarországon és több európai országban – köztük Ausztriában – is jelenlévő láncoknak. Arra voltak kíváncsiak, tudtak-e a vizsgálatról, illetve hogyan állnak minőségbiztosítási oldalról a kérdéshez.

  • A Spar szerint

„A cikk csak brand termékekről ír, melyek esetekben a kereskedő nem végez semmilyen vizsgálatot, csak vásárlói vagy hatósági megkeresés esetén. A brand termékek esetében a gyártó felel a termékek hatályos jogszabályi megfelelőségéért, például a Magyar Élelmiszerkönyv, a vonatkozó EU-s és nemzeti rendeletek, vagy a specifikus jogszabályok betartásáért.” – mondta el a Pénzcentrum megkeresésére a Spar kommunikációs vezetője.

  • Az Aldi szerint

„Arra törekszünk, hogy vásárlóinknak minden esetben megbízható és magas minőségű termékeket kínáljunk, kedvező áron. Áruválasztékunk legnagyobb része saját márkás termékekből áll, melyek egy része a Hofer-csoport központi beszerzése által érkezik az áruházakba, egy része pedig magyar beszállítóktól. A csoportos beszerzésből érkező saját márkás termékek receptúrája, minősége a termékeket forgalmazó országok mindegyikében megegyezik. A magyar beszerzésből érkező saját márkás termékeink receptúráját a vásárlói visszajelzések, fogyasztói szokások alapján beszállítóinkkal közösen folyamatosan fejlesztjük, optimalizáljuk, ezzel biztosítva azt a magas és megbízható minőséget, amelyet vásárlóink már megszokhattak tőlünk és azt az ízvilágot, azokat a termékjellemzőket, amelyeket a magyar vásárlók keresnek és kedvelnek. A termékfejlesztés jelenti minőségpolitikánk kulcsát. Kétszeresen és háromszorosan még biztonságosabb: ezzel a mottóval fejlesztettük ki azt a minőségbiztosítási rendszert, amely minden terméket többszörösen is vizsgálatnak vet alá – a fejlesztéstől a feldolgozáson át egészen az értékesítésig. Ennek során mind az élelmiszerekre, mint pedig a non-food termékekre saját minőségi normákat határoztunk meg, amelyek részben jóval szigorúbbak a törvényi követelményeknél. Legyen szó élelmiszerekről vagy fogyasztási cikkekről – a jó minőségnek mindenki számára elérhetőnek kell lennie. Az ALDI a diszkont-elv és a minőségi igény következetes összekapcsolásának a híve” – fogalmazott a Pénzcentrum kérdéseire az ALDI Magyarország.

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!