4 tipp, mit készíts céklából

Jobb sorsra érdemes zöldség a cékla, sokan idegenkednek tőle, pedig mennyi finomság készülhet belőle! Lépj túl a savanyúságon és használd ki a céklaszezont – több variáció akad, mint hinnéd!

Céklaszezon: válts vörösre! >>

A céklát itt, a NoSaltyn is nagyon sokan szeretitek. Savanyúságként eltéve már jól ismerjük, sőt a nagy téli evészetek kedvelt kiegészítője az élénk színű zöldség. A cékla hihetetlenül egészséges, erősen antioxidáns növény, tehát komoly szerepe van a rákos megbetegedések rizikófaktorának csökkentésében, szabadgyök-semlegesítő hatása révén. Jó lenne nagyobb mennyiségben fogyasztani, de mi készüljün belőle, ha nem savanyúság? Mutatunk pár tippet, jöhetnek a levesek, saláták, fasírt – igen, ez mind készülhet céklából! 

Szuperélelmiszer – a mindentudó méz >>

A céklalevest, másnéven borscsot páran már biztosan jól ismeritek, de jó recept híján nem biztos, hogy nekiveselkedtetek az összeállításának. Pedig az ínséges hideg évszakban töltekeznünk kell a vitaminokkal, a borscs pedig rengeteg zöldséget kíván meg és akár hidegen is fogyasztható (persze novemberben jobb a melegítés). 

Szüret a kamrában: elő a paradicsommal! >>

A saláták: nyers, frissen reszelt céklát válasszunk hozzájuk, a kisebb gumók általában sokkal finomabbak. Készíthetünk fehérborecetes öntetet, köménnyel, sóval, olívaolajjal összedolgozva, de akár fokhagymás joghurttal is összeforgathatjuk. A céklafasírt maradéktalanul visszaadja a csodálatos, élénken pink színét a gumóknak, nagyban hasonlít a klasszikus fasírt receptjéhez. Nem őrültünk meg – bármilyen hihetetlen, még muffin alapanyagaként is mennyei lesz!

További céklás receptekért kattints ide! >>

Tipp:  A cékla egyébként sütőben sütve, fóliával betakarva sokkal finomabb lesz, mintha megpároltad volna, ráadásul sokkal több vitamint és ásványi anyagot is megmenthetsz.

Villámfogások: amíg a tészta kifő >>

5 vacsora, amit ezúttal sem hagyhatsz ki >>

Az istenek gyümölcse >>

Címkék