Budapesti éttermek, ahol nem csak az ízlelőbimbóidat, hanem a szemedet is kényeztetik

Az alábbi budapesti éttermekben nem csak a kaja, hanem az enteriőr, az étlap, egyszóval a "körítés" is élményszámba megy. Szubjektív válogatásunk következik.

Nyilvánvaló, hogy egy jó vendéglátóhelyet elsősorban az ott felszolgált ételek minősége, illetve a kiszolgálás határoz meg. A legtöbb esetben azonban nem csak az éhségünket vagy a szomjunkat akarjuk csillapítani, hanem élményeket keresünk, ha úgy döntünk, nem otthon eszünk, iszunk. Egy-egy finom fogás elfogyasztása persze önmagában is kaland, de az élvezeteket lehet fokozni.

Azokat az éttermeket, bárokat, kocsmákat szeretjük, ahol otthonosan érezzük magunkat, ám ahol az enteriőr, az étlap egy kicsit meglepő, szokatlan vagy akár csak feltűnően esztétikus.

A következőkben bemutatunk nektek néhány vendéglátóhelyet, ahol nem csak az ételek finomak, de a "körítés" is kedvünkre való.

CÉLTORONY

A Duna mellett lévő Céltoronynál sok evezős, biciklis megáll, így az étterem arculatáért és az enteriőrért többedmagával felelős Kiss Miklós egy sportos, könnyed, de - rá jellemző módon - elegáns koncepciót dolgozott ki. Az étterem nagyrészt magyar termelőktől származó alapanyagokkal dolgozik, és igényes, de egyszerű grillételekkel várja a betérőket. Érdekesség, hogy 1992 és 1993 között ezen a helyen állt Budapest elő, igazi romkocsmája. 

KUGLÓF

A logók alapvetően információsűrítmények, egyszerű, könnyen megfejthető jelek. A Kuglóf logója, amelyen egy egymás kezét fogó pár látható, ezzel szemben inkább egy történetet mesél el. A kis belvárosi kávézóban lehet reggelizni, ebédelni, de haza is vihetünk nem csupán mindenféle kenyérre kenhető krémeket, de akár sütiket is. Az egységes, letisztult arculat Ghyczy Diát dicséri. 

SAO

A vietnami származású divattervező Anh Tuan, Nguyen Thuy Phuong és Song Wang Tao nyitotta meg ezt a különleges hangulatú éttermet a Gozsdu udvarban 2015-ben. Az ázsiai házias konyha iránt elkötelezett tulajdonosok a mindkét nyelvben hasonlóan hangzó, Sao, azaz "madár" nevet adták az étteremnek, ugyanis az ázsiai otthonokban sokan tartanak kis énekesmadarakat, amelyek a jószerencse szimbólumai. A karcsú madárketrecekkel díszített, meleg tónusúra hangolt belső tér a Position Collective munkája, a grafikai arculatot Laki Eszter tervezte.

LIBERTÉ

A Szabadság tér közvetlen szomszédságában található kávézó belsőépítészeti kialakítása és arculata is Lengyel Márton építésznek és csapatának a munkája. A nagy múltú kávéház 1902-ben nyílt meg Szabadság néven, majd a kommunizmus évei alatt feldarabolták, Spartacus-nak nevezték el és leginkább kocsmaként funkcionált. A kétezres évek közepén az egykori szecessziós tereket próbálták rekonstruálni, nem is rossz minőségben. Baldaszti Péter, az új tulajdonos azonban a múzeumszerű, a mai valóságtól - véleménye szerint -  idegen enteriőr helyett egy olyan kortárs teret szeretett volna létrehozni, ami a kávéház egész huszadik századi történetére reflektál, ám mégis mai. Valóban, Lengyel Márton különleges, egyszerre kortárs, de a hetvenes és a húszas éveket egyaránt megidéző világot teremtett a Liberté-ben. 

Ezt olvastad már az ízHUSZÁR magazinon?

Ez most a legböszmébb kalóriabomba, amit csakis egy másnapos haver találhatott ki

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!