Ennyit spórolhatsz, ha csak sajátmárkás termékeket veszel a boltban

Több mint hatezer forintot spórolhatunk egy bevásárlás során, ha az ismert márkák helyett a boltok sajátmárkás termékeit vesszük, ezzel pedig csaknem 50% lehet a megtakarítás.

A boltok saját márkás termékei tették ki 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának majdnem negyedét – emlékeztetett a GfK kutatására a Pénzcentrum.hu, akik egy üzletlánctól kapott ötlet alapján megnézték, hogy vajon mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói márkák helyett ezeket tesszük a kosarunkba.

A magyar fogyasztókról köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek

Talán éppen ez lehet az oka annak, hogy a Gfk kutatása szerint 2015-ben minden negyedik forintot a boltok sajátmárkás termékeire költöttük el, hiszen ezeket általában olcsóbban megvásárolhatjuk, a velük versenyben lévő ismert, úgynevezett gyártói márkákkal szemben.

Természetesen nem lehet teljesen összehasonlítani például egy Coca-Colát egy sajátmárkás kólával, vagy egy Pick téliszalámit egy másik sajátmárkás szalámival, hiszen az összetevőik és így a minőségük is különbözhet, de ettől függetlenül a magyarok sokszor vásárolnak sajátmárkás termékeket.

Meglepő eredményre jutottak

Képzeletbeli kosarukba összesen 20 tételt válogattak össze. Többek között olyan alapvető dolgokat, mint a mustár, a majonéz, a szeletelt téliszalámi vagy épp a folyékony mosószer. Az árakat külön-külön összehasonlítva is nagy különbségeket láthatunk.

Fontos információ, hogy a tesztvásárlás előtt az üzletláncok akciós katalógusában talált árakból indultak ki, amelyekben vélhetően a nagy árkülönbség kihangsúlyozása a cél, tehát a boltokban nem biztos, hogy mindig ekkora árkülönbségeket tapasztalunk majd.

Majdnem feleannyiba kerül

A 20 tételből álló bevásárlás 15 570 forintba került volna, ha gyártói márkákkal töltik meg a kosarat, ezzel szemben a saját márkás termékekkel mindössze 8696 forintot kellett volna költeniük. 

Vagyis kicsivel több, mint feleannyira jött ki a saját márkás termékek ára, mint a gyártói márkáké, vagyis egy 20 tételes nagybevásárlásnál összesen 6 874 forintot spóroltunk meg.

Hódítanak a saját márkás termékek

Például egy csomag Ariel mosókapszulával 100 forintra jön ki egy mosás, míg az érintett áruházlánc sajátmárkás mosókapszulájával már csak 80 forintra. A Szentkirályi ásványvízből pedig 1,5 litert 119 forintért vehetünk meg, míg a bolt sajátmárkás ásványvize csak 55 forintba kerül. 

És hogy a minőségük milyen? 

A Pénzcentrum tesztvásárlása kitér arra is, hogy a saját márkás és a gyártói márkás termékek összetétele különbözhet. Viszont népszerűségüket jól jelzi, hogy több termékteszten rendszerint valamelyik boltnak a sajátmárkás terméke végez az élen, vagy legalábbis biztosan bekerül egy a legjobbak közé – annak ellenére, hogy az árak mellett az ízekre is nagy hangsúlyt fektetnek tesztjeik során.
 
Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!