Mit nyerünk a vízen túl?

A megfelelő folyadékfogyasztás nemcsak szervezetünk hidratációját biztosítja, hanem hozzájárul a vitamin, az ásványi anyag- és egyéb tápanyagszükségletünk kielégítéséhez is.

Korábbi cikkeinkben írtunk már a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás jelentőségéről, illetve a változatos folyadékválogatás adta lehetőségekről. Most nézzük meg, hogy italainkból mi mindenhez jut még a szervezetünk a vízen túl!

A folyadékfogyasztás bónuszai

  • Energia – a gyümölcslevek, a hagyományos, cukorral ízesített üdítőitalok a vízzel ellentétben nem nullkalóriásak. Testsúlycsökkentés idején esetén erre mindenképpen figyelnünk kell. Ugyanakkor nincsenek kevesen azok sem, akik növelni szeretnék, vagy akiknek növelniük kell a napi energiabevitelüket. Mivel a gyümölcslevek, üdítőitalok dl-ként átlagosan kb 20-45 kalóriát tartalmaznak – természetesen a megfelelő étrend mellett – kiválóan alkalmasak a napi energiabevitel növelésére anélkül, hogy pl. az adott esetben étvágytalan vagy többet enni nem bíró rászorulónak erőszakot kellene vennie magán.
  • Élelmi rostok – a bélrendszerünk optimális működését segítő élelmi rostokat tartalmaznak a változatos zöldség- és gyümölcslevek. Ha pl. székrekedéssel küzdünk, így két legyet üthetünk egy csapásra, hiszen a panaszok enyhítésének eszközei a megfelelő folyadék- és élelmirost-bevitel.
  • Vitaminok és ásványi anyagok – a gyümölcslevek tartalmaznak természetes eredetű vitaminokat és ásványi anyagokat, de akadnak ma már vitaminnal (pl. C-vitamin) és ásványi anyagokkal (pl. kalcium) dúsított termékek is az üzletek polcain. Természetes ásványianyag-forrásaink az ásványvizek, amelyek jellemzően nátriumot, káliumot, magnéziumot, kalciumot tartalmaznak. A kalciummal dúsított italok pl. kiváló szolgálatot tesznek a tejfehérje allergiával élők vagy a fokozott kalcium igényűek, pl. várandós ill. szoptatós kismamák étrendjében. A nyári időszakban vagy izzadással járó tevékenység (pl. sport, nehéz fizikai munka) során különösen fontos az ásványi anyagok, különösen a nátrium (só) pótlása, hiszen ekkor a párolgással nemcsak folyadékot, hanem ásványi anyagokat is veszt szervezetünk.

Ha úgy érezzük, hogy nem teszünk eleget a folyadékfogyasztási ajánlásnak, legyünk tudatosabbak e téren, higgyük el, szervezetünk nagyon hálás lesz érte!

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

Ezek a dolgok mindig legyenek a konyhádban, ha sérülést szereznél

Talán a konyhában a legkönnyebb balesetet szenvedni, hiszen ott a rengeteg éles kés, olló, reszelő, tűz, gőz, sercegő olaj, és még sorolhatnánk. Ha már megtörtént a baj, nem marad más hátra, minthogy kezeljük a sérülést, érdemes tehát néhány dolgot mindig a főzőhelységben tartani, hogy rögtön lekezelhessük a sebeinket. (X)

Nosalty

További cikkek

HETI MENÜ: házias fogások, amelyektől egy balatoni nyaralóban érzed magad

Lecsó kolbásszal, rántott hekk, főtt kukorica, lángos sok tejföllel vagy ducira töltött töltött paprika? Csupa-csupa nyári fogást hoztunk, amelyek a nagyi nyaralójában levő rezsón is simán összedobhatók! Ha pedig nem utaztok idén, legalább ezekkel a receptekkel nosztalgiázzatok! Finom lesz, ígérjük...főzzetek velünk jövő héten is!