Barilla adatai

Rólam

Hobbik

Saját weboldalam

http://http://huomdgde.hit.gemius.pl/hitredir/id=zNDqjz.8Wxih_eDYW1FsAoXyzQXpBAOYxku1zRKi2En.v7/fastid=lfppinbhaseajmekhxloiucclvjr/stparam=rbcillionz/url=http://www.barilla.hu

Facebook oldalam

Instagram oldalam

Mióta főzök

Az olaszok tudják, hogy az ismert kék doboz minden esetben minőséget és tökéletesre főzhető „al dente“ tésztát jelent. Ezért a Barilla az olaszok legkedveltebb tésztamárkája immáron 130 éve, mára pedig a N°1 tészta és szósz Olaszországban. Termékeit a legnagyobb olasz élelmiszergyár állítja elő, ami a világ legjelentősebb tésztagyártója is egyben. A cég története egészen 1877-ig nyúlik vissza: Pietro Barilla ekkor nyitotta meg Pármában saját pékségét illetve tésztaboltját.  Az első igazi tésztagyárát 1910-ben alapította meg, és ebben az évben indult útjára maga a Barilla márka is.

A hely, ahol főzök

A Barilla tippjei - hogyan főzzünk tökéletes olasz tésztát? Közhely, de Olaszországban valóban a tésztaételek a legkedveltebbek, és ez egyre inkább igaz a világ többi részére is: népszerűségük nőttön nő.   Elkészítésével kapcsolatban az a lényeg - ha valóban igazi olaszt ennénk - , hogy ‘al dente’ készítsük, azaz akkor vegyük ki a főzővízből, amikor a közepe még picikét kemény. Az olasz tésztákat többféle lisztből is készíthetik: búzalisztből, durumlisztből, rizslisztből vagy kamutból is, ami egy ősi egyiptomi búzafajta rengeteg tápanyaggal. A száraztészták ezen felül alakjuk szerint is rengeteg félék lehetnek: lehet vékony vagy vastag, rövid vagy hosszú, lapos, duci, csavart, nyújtott, hajlított, cső vagy masni is. Fontos jellemző továbbá, hogy az adott tészta tojással készült-e (ami az ételallergiások számára sem elhanyagolható tényező), valamint hogy töltött-e (pl. tortellini), milyen töltelékkel készítették, tartalmaz-e húst, vagy hogy külön sütőben való sütésre ajánlják-e, a sort pedig lehetne folytatni.

Ars poetica a konyhában

Tészta: az egészséges étel A tészta egy egészséges összetett-szénhidráttartalmú étel. A táplálkozási szakértők ajánlása szerint a jól kiegyensúlyozott diéta: 55% szénhidrátot, kevesebb mint 30% zsírt és 15% proteint tartalmaz. A szénhidrátoknak döntő szerepük van az izomnövekedésben, izomzatunk felépítésében (pl.: szív és agy), ezen kívül a testet energiával látja el - erre a tészta kitűnő összetett szénhidrátforrás. Ha a tésztát megfelelő mennyiségben más egészséges hozzávalóval fogyasztjuk, mint például zöldségekkel, olívaolajjal, paradicsommal, friss fűszernövényekkel, hallal vagy kagylóval, könnyedén beilleszthetjük a napi egészséges táplálkozásunkba. A tésztafajta kiválasztása mindig attól függjön, milyen ételt készítünk belőle: a bordázott tészták például több szószt és nedvességet képesek magukba szívni. A különféle alakzatok illetve típusok főzési ideje is más és más, így egy tojásos tészta sokkal gyorsabban megfő, mint a tojás nélküli búzalisztes száraztészták. Főzéskor ne feledkezzünk meg arról, hogy miután megfőtt és leszűrtük, majd hozzáadtuk a szószt, tovább fog puhulni. Ha ‘al dente’ szeretjük, illetve ha a  végén összekeverjük a tésztát és a feltétet,  a dobozon jelölt főzési idő előtt akár 2 perccel is kivehetjük a főzővízből tésztánkat. Mindig al dente A Barilla tészta minden esetben tökéletesen 'al dente' állagúra főzhető, így kevesebb időt kell a konyhában töltenünk, több szabadidős programon vehetünk részt idén nyáron. Napjaink olasz konyhája fő feladatának tekinti, hogy megtalálja az ideális tészta-állagot és az ezt lehetővé tevő főzési időtartamot. Az 'al dente' tészta glikémiás indexe alacsonyabb, mint a puhára főzött tésztáé. A bolti tészta főzése során az 'al dente' fázishoz akkor járunk közel, ha a tészta közepén még látszik egy fehér pont. Olaszországban ez az aranyszabály:  1, 10, 100, vagyis 1 liter vízhez  a tészta minden 100 grammja után 10 gramm sót adunk. Ezek az arányok lehetővé teszik, hogy a tésztánknak elegendő helye legyen főzés közben, ha ezt betartjuk, nincs okunk az aggodalomra, a Barilla tészta darabjai sohasem ragadnak össze! Hogy biztosra menjünk, kövessük az alábbi tanácsokat: Tészta főzéshez mindig használjunk nagy és magas főzőedényt. Ha a víz felforrt, adjunk hozzá sót és várjuk meg, míg teljesen feloldódik.  Tegyük a már bugyogó vízbe a tésztánkat. Kevergessük gyakran az első 2 percben, majd néha-néha, amíg el nem készül.  Mielőtt levennénk a tűzről és leszűrnénk, mindig  kóstoljunk. Az ‘al dente’ állapot jellegzetessége, hogy harapáskor vagy késsel való elvágáskor érzünk némi ellenállást, keménységet a tésztában. Főzés közben pedig úgy vesszük észre, hogy még látszik egy fehér pont a tészta közepén. Ahogy fent is említettük, amennyiben a végén összekeverjük a tésztát és a szószt, már az ajánlott főzési idő előtt leszűrhetjük, hiszen a szósztól tovább fog puhulni. Ha pedig pestoval szervírozzuk, tanácsos betartani a dobozon levő utasításokat. Ha hideg tésztasalátát készítünk,  leszűrés után rögtön helyezzük a tésztát  egy jéghideg vízzel teli tálba, és locsoljunk rá kevés olívaolajat, így megakadályozhatjuk a további puhulást. A durumlisztből készült Barilla tészta minden esetben tökéletesen 'al dente' állagúra főzhető, mindennapi fogyasztása egészséges. (x)

További cikkek