Így lesz sikeres a tavaszi fogyókúrád!

Fogyókúrás étrendi és edzési tippek, alapok, tudnivalók, tévhitek és mintaétrendek. Most mindez egy helyen! Az Európai Elhízás Elleni Nap alkalmából.

Május 22-e az Európai Elhízás Elleni Nap. Amint jól tudjuk mi is, a túlsúly, az elhízás ma már a fejlett országokban egyre nagyobb gondot okoz, a legújabb felmérés szerint a magyar felnőtt lakosság kétharmada is túlsúlyos.

Olvasd el!

A magyar lakosság kétharmada kövér

Az elhízás elsősorban nem esztétikai kérdés, hiszen ma már számos krónikus betegség esetében tudományosan bizonyított, hogy kialakulásukban szerepet játszik a túlsúly is. Ilyen pl. a kettes típusú cukorbetegség, a magas vérnyomásbetegség, az ún. metabolikus szindróma tünetegyüttes, a szív- és érrendszeri-, ízületi-, ill. egyes daganatos betegségek.

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!

10 ok, hogy ne a szépségért fogyj!

Így tavasz végén egyre nagyobb a bikinistressz-faktor, a gyors fogyást ígérő diéták népszerűsége ilyenkor a legnagyobb. Én azonban ezekben nem hiszek, úgyhogy inkább összegyűjtöttem azokat a Fogyókúra rovatunkban megjelent cikkeinket, amelyek szerintem valós segítséget nyújthatnak testsúlycsökkentési törekvéseitek során.

1. Mindent az étkezésről

  1. Az alapokról itt olvashattok: A sikeres fogyás 10 pontja.
  2. Amik nélkül nem fog menni: A legtutibb fogyókúrás csodaszerek.
  3. Kezdőknek: 7 tipp kezdő fogyókúrázóknak.
  4. A kalóriák számolása is egy fontos pillér, tudjatok meg róluk többet cikkünkből: Minden, amit a kalóriákról tudni kell.
  5. Ez rendben is van, de itt áll az örök kérdés: Hány kalóriára van szükségem?
  6. Bonyolult a számolgatás, olvasd el tippjeinket!: 7+1 egyszerű kalóriacsökkentési tipp
  7. A megfelelő napi étkezési ritmus is segít: Fogyni szeretnél? Egyél gyakrabban!
  8. A visszaesés elkerüléséhez ezt a cikket érdemes elolvasni: Fogyókúrázók rémálma: a jojózás.
  9. Megállt a fogyás? Tippjeinket a továbblendüléshez itt találjátok: Súlyunk a "platón".
  10. Másik fontos pillér az ételkészítés módja, hiszen vannak olyan főzési, sütési módszerek, amelyek testsúlycsökkentés idején kevésbé ajánlottak. Ezekről itt olvashattok bővebben: Így (ne) főzz, ha fogyni vágysz!
  11. Az sem mindegy, hogy a testsúlyunk változását mikor és hogyan mérjük, erről olvashattok bővebben itt: A mérleg lehet(ne) a legjobb barátunk.
  12. A zöldségek szerepéről a fogyókúrában itt olvashattok: Testsúlycsökkentő zöldségek.
  13. A szénhidrátok szerepéről pedig itt: Tudj meg többet a szénhidrátokról!
  14. És a szénhidrátokhoz szorosan kapcsolódóan: Tudj meg többet a glikémiás-indexről!
  15. Az egyik legnépszerűbb manapság, és be is jöhet, persze csak, ha jól csináljuk: A 160 g szénhidrát diéta alapjai.
  16. Fejben is ott kell lenni: A fogyókúrád, és amit nem tudtál róla.
  17. Ezeket pedig örökre érdemes elfelejteni: Ezzel a 9 dologgal hagyj fel, ha tényleg fogyni szeretnél!
  18. Na meg a divatdiétákat is: A felejtős diéták felismerésének 7 alapszabálya.

2. Mintaétrendek dietetikusainktól

Konkrét mintaétrendjeinkkel is igyekszünk segíteni a fogyásban:

3. Mozgás nélkül nem fog menni!

Edzéstippek edzőinktől:

Kalandra fel! Mi drukkolunk!

Hozzászólások

Vichy27

Kedves Judit! A No Salty-n és más oldalakon is a BMI kalkulátor nem kérdezi az életkort, így a 168 cm 75 kilómra azt írja, hogy túlsúlyos vagyok. Más oldalak, (köztük dietetikusé!) szerint viszont 45 éves korban ez a súly a normál kategóriába esik. Kinek van igaza?

Bodon Judit dietetikus

Kedves Vichy27! Alapból sajnos a BMI képlet nem veszi figyelembe az életkort, ez egyik nagy hátránya (mint ahogy a nemet és a tetösszetételt sem). Én is találkoztam már olyan BMI képlettel, amely az életkor el?rehaladtával kitolja a kategóriahatárokat, de egyel?r e nem ez az elfogadott, bár személy szerint én ezt a módszert el tudnom/-nám fogadni. A BMI-nek sajnos számos korlátja van, de ez is egy mér?szám a sok közül, ha hozzám fordul egy páciens, akkor sosem önmagában értékelem, hanem nézek mellé még más mutatószámokat is. Abból a szempontból azért van jelent?sége a BMI-nek is, hogy nyilván nem mindegy, hogy a 25-ös fels? normál határhoz egy 26,6-os BMI viszonyul vagy mondjuk egy 32-es. Egy 26,6-os BMIvel is érdemes pl. egy testösszetétel-mérést nézni, hogy milyen a testzsír/-izom arány, érdemes átnézetni az étrendet, hogy hol lehetnek hiányosságok, csináltatni egy vérképet, hogy az egyéb rizikófaktorok hogy állnak, mérni egy derék-/csíp? hányadost - szóval ezekb?l együtt lehet az egészségi állapotra következtetni és annak megfelel?en az étrendet összeállítani.

Vichy27

Kedves Judit! Köszönöm a részletes választ. Kezdek megnyugodni (a vérképem jó és inkább körtére hasonlítok, mint almára, stb.), de azért szeretnék még leadni pár kilót.

Címlapról ajánljuk

További cikkek