Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Anya fogyókúrázik. Ez jó, de mit egyen a család?

Gabi, a WMN szerkesztője épp azon küzd, hogy miként tudja összehangolni a saját életmódváltó étrendjét gyerekei különböző igényeivel. Erre adok most tippeket!

Gabi, a WMN olvasószerkesztője a héten a női szerepek súlyáról elmélkedik, e heti bejegyzését itt olvashatjátok: Hol vannak a saját határaink? – Egy életmódváltás őszinte története.

Tőlem a héten Gabi ahhoz kért ötleteket, hogy miként tudja a legegyszerűbben azt megoldani, hogy ne kelljen három-négyfelé főznie, hogy az elkészített ételek beilleszthetőek legyenek a saját, testsúlycsökkentő és a gyerekek étrendjébe is.

Sima ügy

Na jó, persze lehet, hogy első körben nem tűnik annyira sima ügynek, de azt fontos tudni, hogy a testsúlycsökkentő és a kiegyensúlyozott, egészséges, a gyerekek fejlődése szempontjából is megfelelő étrend alapelvei gyakorlatilag ugyanazok. Tehát alapanyagokban, konyhatechnológiában nincs szükség újdonságokra, újításokra csak azért, mert anya éppen fogyni szeretne.

A nehézséget persze az (is) okozhatja, hogy ha a három gyermek háromféle módon „válogatós”: az egyik szívesen eszi, amit anya eszik, a másik kamaszodik, és húst enne hússal, a harmadik pedig inkább nyersen szereti a zöldségeket.

1. Reggelik, hideg vacsorák

  • Kenyér-, kifli-, zsemlefélék: teljes kiőrlésű – akinek csak lehet (értsd: aki hajlandó megenni).
  • Szendvicsbetét: tojás, tojáskrém, zöldségkrémek, halkrémek, sovány felvágottak, sós túrókrémek, sajtok, és friss zöldség – itt szerintem nem annyira nehéz megoldani az igény szerinti szendvics összeállítást.
  • Zabkása – igény szerinti ízesítéssel, fűszerezéssel.

Anya magának mindent mér és számol. Persze már rutinból.

Meríts ötleteket receptválogatásunkból!:

Top 13 egészséges reggelikrémrecept a jövő hétre

2. Tízórai és uzsonna

  • Szendvics – a reggelihez hasonlóakból.
  • Magas rosttartalmú, hozzáadott cukrot lehetőleg nem tartalmazó keksz + gyümölcs.
  • Diófélék + sajt.
  • Választás a múlt heti receptgyűjteményünkből.

3. Ebéd és meleg vacsora

Tudom persze, hogy ez a lényegi pont, a fenti két étkezést azért nagyjából megoldja az ember fejből is.

1. Levesek: ha nem szeretnénk duplán számolni magunknak, akkor jó megoldások ilyenkor a sűrű, laktató, teljes értékű fehérjét is tartalmazó levesek: pl. bab-, lencseleves, húsos ragulevesek, krémlevesek. Ezeket a leveseket a fogyni vágyó esetében egy saláta követheti második fogásként, ami akár húsos is lehet pl. egy sütőtökkrémlevest követően, a család többi tagja pedig ehet második fogásként egy egyszerűen elkészíthető tésztaételt.

2. Főételek:

  • Főzelékfélék magas fehérjetartalmú feltétekkel: ez jellemzően húst vagy tojásételt jelent.
  • Hús + hagyományos köretkombinációk: mindenkinek az egészségét szolgálja, ha a hagyományos köretek mellett fél adag köretként zöldsaláta (ezt nem kell túlbonyolítani, akár egy negyed jégsaláta is mehet valami frissítő, karakteres öntettel) vagy ha ráérünk, akkor sült, grillezett, párolt zöldségek (ezt is készíthetjük fagyasztott zöldségkeverékekből, akkor az előkészítési idő is nullára csökken) is kerülnek a tányérra. Azért is érdemes mindig zöldséges ételt is tálalni az asztalra, mert ilyenkor nagyobb a valószínűsége annak, hogy az egyébként zöldségelutasító gyermekeink „véletlenül” megkóstolják a zöldköretet, salátát.
  • Tésztaételek: ha sós ízvilágú tésztaételt készítünk (pl. bolognai), akkor is dobjunk össze mellé friss salátát, és ha lehet, akkor húsos mártásokkal tálaljuk. Ha a család részéről igény van az édes tésztaételekre (pl. mákos, diós stb.), akkor azokat készítsük el vacsorára, a fogyókúrázó pedig ebben az esetben ehet szendvicset.
  • Egytálételek: szintén nagyon jól beilleszthetőek mind a testsúlycsökkentő, mind a kiegyensúlyozott étrendbe: sok zöldséges, élelmi rostokban, teljes értékű fehérjékben gazdag, rendkívül változatosan elkészíthető ételek – pl. : rakott, töltött zöldségek.

A fentiekből is látszik talán, hogy nem olyan nagy ördöngösség a testsúlycsökkentő és a kiegyensúlyozott, a család többi tagjának is megfelelő étrend összehangolása. Érdemes próbálkozni – és persze nem mindig bedőlni a gyerekek szerteágazó (és pillatanról pillanatra változó) igényeinek!

Ha szeretnéd jobban megismerni Gabi történetét, akkor az életmódváltásához kapcsolódó korábbi cikkeinket itt találod:

  1. 90 napos életmódváltó napló – élőben!
  2. Itt az életmódváltás első kihívása!
  3. Az életmódváltás klasszikus mumusai
  4. Már 3 hete tart Gabi életmódváltása!
  5. Önkiszolgáló étterem: lehet jól választani?
  6. Vedd fel a harcot a cukorfüggőséggel!
  7. Nem olvasod a termékcímkéket? Pedig kellene!
  8. Unod a salátákat? Inkább légy bátran kreatív! Megéri!
  9. Mennyit egyek, ha fogyni szeretnék?
  10. Állítsd a mélyhűtőd fogyókúrád szolgálatába!
  11. 19 tuti desszert szénhidrátdiétához
Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!