Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

2019 kajatrendjei közül némelyik nagyon nem vált be...de melyik?

Körbenéztünk, milyen kajatrendeket láttak előre a szakemberek az év elején, és mi valósult meg belőlük. Van pár, amiről nem is hallottunk...

El kell ismernünk, jó néhány előrejelzés bejön azokból, amit a trendkutatók, újságírók megjósolnak a gasztronómiában – néhányukról viszont még csak nem is hallunk az év során.

2019-re a BBC Good Food egy soktételes listában sorolta, hogy mit fogunk idén enni, lássuk hát, mi jött be ezek közül – és mi nem:

Sri Lanka-i konyha

Itthon kifejezetten Sri Lanka-i éttermet nem találtunk, de az előrejelzések nem is az önállósodását, hanem az indiai konyhába való beolvadását jósolták. Jellegzetes ételek a hoppers (rizslisztes palacsinta) vagy a roti (alias chapati, ami egy kenyérféleség)és valóban, több indiai étteremben kínálatában is fellelhetőek, de trendnek még nem mondanánk...

Burmai konyha

Mimi Aye burmai gasztronómiai könyve és a Londonban nyílt két új, burmai kajákat kínáló étterem is jelzik, hogy a burmai ízek hamarosan beolvadnak a nyugati világ gasztokultúrájába. 

Vegánság

Nagy-Britannia hihetetlen utat járt be a vegánságot illetően, közel 3 millió ember vallja magát vegánnak, és a 25 év alattiak 25%-a kipróbálta már a teljesen növényi életmódot. Szinte minden termékcsoportnál elindult a vegánság követelménye iránti eltolódás. A trendet mi is igazolhatjuk, a vegán éttermek, blogok, könyvek száma megsokszorozódott

Ronda gyümölcsök és zöldségek

A Good Food szerkesztői nem tévedtek: tényleg egyre többen megveszik a szokatlan formájú, tökéletestől eltérő zöldségeket és gyümölcsöket is. Itthon a NÉBIH például kampányt is indított a kidobásra ítélt, amúgy egészséges termékek felhasználásért. 

Rum

A rum nagy utat jár be, az Y-generáció körében pedig kirívóan népszerű. Mindegy is, hogy  a sötét rumot csíped jéggel, lassan kortyolgatva, vagy pedig inkább aranyló rumot iszol kólával, mára a rum igazi visszatérő a bárpultokon. 

Kecske

Ezt egyelőre csak furcsállom. A britek külön kampányt is indítottak a kecskehús fogyasztásának növelésére. Miért?

Ott eszel, ahol vásárolsz

Ez nem annyira újkeletű dolog, de egyre több helyen bevezetik nálunk is. Nagy terek, bőséges kínálat, ahol a vásárlás élményét gasztronómiai különlegességekkel kötik össze (pl: Hold utcai piac). 

Kevés vagy semennyi alkohol

Oké, hát ez a trend tömegesen még nem terjedt el, de talán a ti ismeretségi körötökben is vannak emberek, akik már egyáltalán nem, vagy sokkal kevesebb alkoholt isznak. Az alkoholmentes italok piaca óriási felvirágozásban. 

Semmi készpénz

Itthon is egyre elterjedtebb, hogy sok-sok vendéglátóhelyen fizethetünk már bankkártyával, de még mindig akadnak csak készpénzes helyek. Britanniában már sok étterem csak kártyás fizetést fogad el, a Good Food szerkesztői a jelenséget pedig világszerte elterjedni látják.

Újrahasznosítható vagy környezetbarát csomagolás

Bizony, nálunk is egyre fontosabb, a vásárlók számon kérik a nagyvállalatokat a termeléssel, csomagolással kapcsolatban. A termék minősége mellett az ökológiai lábnyoma ugyanolyan sokat fog nyomni a latban a vásárló döntésekor. Te is tehetsz ez ellen, így!

Ezt is nézd meg az ízHUSZÁRon:

15 étel, amit meg kell kóstolnod, mielőtt meghalsz

címlapfotó

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!