Léteznek nulla kalóriájú ételek?

Tudtad, hogy vannak olyan alapanyagok, amelyek emésztése több kalóriát igényel, mint amennyit maga az alapanyag ad? Ez aztán a tutiság!

Meglepő, de igaz, hogy vannak olyan alapanyagok, amelyek emésztése több energiát igényel, mint amennyi energia az alapanyagból származik – azaznullkalóriásak". Megtaláljuk közöttük pl. az uborkát, a salátaféléket, a spenótot, a zellerszárat, a grapefruitot, a brokkolit, a karfiolt, a közönséges tököt stb.

A megfelelő testsúly elérése sokak számára hatalmas kihívást jelentő feladat. Ahogy már többször írtuk itt az egészségrovatban mi is, a tartós testsúlycsökkentés életmódváltás nélkül nem megy, ebben pedig sokat segíthetnek az apró változások: például a „nullkalóriás” ételek bevezetése az étrendünkbe egy nagyon egyszerű és hatásos lépés.

Meglepetés!

Melyek ezek a nullkalóriás alapanyagok? Természetesen az egészségünket amúgy is jól szolgáló zöldségek és gyümölcsök! Mondhatnánk persze, hogy nincs új a nap alatt, de inkább tekintsük ezt a tényt egy újabb érvnek a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása mellett!

Az őszi-téli szezonban válasszuk a grapefruitot, a narancsot, a mandarint és az almát. Ezek anullkalóriás" alapanyagok élelmi rostban gazdagok, emiatt emésztésük lassabb és több energiát igényel.

Akár köretként, akár salátában vagy nassolnivalóként fogyasztjuk, a zöldségeket nem érdemes kihagyni, hiszen ezek is alacsony kalóriatartalmú, élelmi rostban és vitaminban gazdag alapanyagok. Keressük a piacon a spenótot és más levélzöldségeket, a sárgarépát, a paradicsomot, a szárzellert, a kaliforniai paprikát.

A brokkoli magnézium- és kalciumtartalma segít a magas vérnyomásúaknak, a cukkini csökkenti a koleszterinszintet, de a tököt, a karfiolt sem érdemes kihagyni, mind-mind kiváló A-, B- és C-vitaminforrások is.

Vigyázzunk értékeikre!

Persze anullkalóriás" érdem semmibe vész, ha aztán sok zsiradékkal, bundázva, sűrű besamellel készítjük el a zöldségeket. Az alacsony kalóriatartalom megtartása érdekében grillezzük, főzzük gőzben, vagy fogyasszuk őket nyersen, salátaként. Kerüljük a majonézes, tejfölös, cukros salátadresszingek használatát, használjunk inkább 1 evőkanálnyi olíva- vagy más növényi olajat, zsírszegény joghurtot, friss fűszereket, balzsamecetet!

(via Money Crashers)

Hozzászólások

gyúróscsaj

Dietetikus látott már???? Ostoba! :-S

Bodon Judit dietetikus

Keves gyúróscsaj! Igen, dietetikus látta a cikket. Kérlek, hogy a jöv?ben a személyesked?, min?sít? jelz?kt?l tartózkodj! Szakmai kritikára szívesen reagálok, érdemben szívesen vitázok. Üdv, Judit

inf3rno

Ez a cikk így nem kicsit sarkít. Az élelmi rostok nem, vagy csak kevéssé emészthet?ek, egy részük azért jó, mert jó irányba változtatja a bélflórát, másik részük pont ellenkez? hatású. Nyilván amit egyáltalán meg sem próbál emészteni a szervezet, mert nincsenek meg hozzá a megfelel? enzimek, arra egyáltalán nem fordít semmilyen energiát, szóval ez így sületlenség. A gyümölcsöknek magas a cukor tartalma, szóval az alma, grapefruit, narancs, mandarin, paradicsom szerintem eleve kiesik az alacsony kalóriás alapanyagok közül. Néhány cikk alapján nekem úgy t?nik, hogy a magnézium csökkenti a vérnyomást, a kalciumnak viszont pont ellentétes a hatása. Ett?l függetlenül a kalcium szedése sem feltétlen rossz, mert javít a csontritkuláson, és általában magnéziummal együtt ajánlják. Magas vérnyomás esetén sokkal fontosabb szerintem odafigyelni a sóra. A telített zsírok, stb.. kerülése, amit írtál szintén hasznos. Ha nem edz az ember, akkor úgysincs szüksége ezekb?l sokra. Összességében a cím szerintem er?s túlzás.

Címlapról ajánljuk

További cikkek