Itt az életmódváltás első kihívása!

Elindult a WMN.hu "Visszakapom magam!" című, egy háromgyermekes édesanya életmódváltását szubjektíven bemutató sorozata. Tippeljetek: mi volt az első étrendi nehézség?

A WMN.hu népszerű online magazin segítségével mostantól 90 napon át követhetjük Gabi, egy háromgyermekes édesanya életmódváltásának mozzanatait. Szubjektíven. Elsőkézből. Őszintén.

Gabi a "Visszakapom magam" címet viselő sorozat fejezeteiként osztja meg az olvasókkal életmódváltó élményeit. Első heti tapasztalatait itt olvashatjátok: Visszakapom magam: Egy életmódváltás őszinte története - Első hét. A beszámolóból kiderül, mi okozta az egyik legnagyobb kihívást Gabinak az első héten!

Nincs meglepetés

Igen. Bizony a reggelizés az egyik első nagyobb kihívás, ahogy Gabi írja:

"Szóval elvben reggel nyolcig ennem kellene 30 gramm lassú felszívású szénhidrátot. Én reggel nyolcra egy gyors felszívódású idegrohamot szoktam kapni, nem pedig rostokat meg ilyeneket."

Ismerős? Gabi reggelei a gyerekek útnak indításáról szólnak, örül, hogy él, nemhogy a saját reggelijével tudna foglalkozni. Pedig nem olyan nagy ördöngösség!

Olvasd el, miért érdemes rendszeresen étkezni!:

Fogyni szeretnél? Egyél gyakrabban!

A Nagy Titok

A Nagy Titok a tervezés. Kiegyensúlyozott vagy testsúlycsökkentő étrend esetén, de egyébként is, főleg gyerekek mellett a túlélés záloga a tervezés. Munkaügyekben, a gyerekek különórái, a háztartási feladatok, a családi programok tekintetében ebbe viszonylag gyorsan belejönnek a családanyák, de az étrendi tervezés, különösen saját maguk étrendjének a tervezése igen csak hátul kullog a prioritáslistán. Hozzuk egy kicsit előrébb! (Mondjuk legfelülre?)

Gyakorlati tippek a reggeli megvalósításához:

  • Szükséges egy gramm pontossággal mérő konyhai digitális mérleg beszerzése.
  • Tápanyagtáblázat is kell. Na persze nem kell megvenni könyv formátumban, ma már sok online tápanyagtáblázat is elérhető. Jegyzeteljük, nyomtassuk ki a leggyakrabban fogyasztott alapanyagok energia- és tápanyagtartalmát, tegyük ki a hűtőre. Vagy használjunk mobil applikációt. A NoSalty oldalain több mint 1300 alapanyag és közel 50000 recept energia- és tápanyagértékei érhetőek el bárki számára. Korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, hogy juthattok az információkhoz gyorsan, egyszerűen!

Olvasd el cikkünket a NoSalty-n található szolgáltatásokról!:

NoSalty a fogyókúra szolgálatában

  • Meg kell tanulni mit jelent a 30 g lassú felszívódású szénhidrát. Ehhez az első időszakban, amíg elsajátítjuk a mennyiséget, a rutint, legegyszerűbb, ha kenyérfélékben gondolkozunk, azaz szendvicsben. Keressünk olyan teljes kiőrlésű termékeket (kenyér, kifli, zsemle), amelyek jól adagolhatók és könnyen beszerezhetőek (nyilván, ha két órát kell utazni az adott kenyérféléért, akkor nem lesz gyakran otthon). Egy idő után bele fogunk jönni, de az elején biztos, hogy mérni kell (és érdemes is) az alapanyagokat, ételeket.

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!

A 160 g szénhidrát diéta alapjai

  • Készítsük el előre a szendvicsbetéteket, különösen fontos, hogy a reggelinél is legyen az összetett szénhidrát mellett a menüben teljes értékű fehérje.
  • Bátran főzzünk meg egy tojást még előző este, reggel csak pucolni kell és már ehetjük is!
  • Készítsünk elő előző este egy adag körözöttet, fűszeres túrókrémet, és amíg készítjük a gyerekek szendvicsét, készítsük el a magunkét is.
  • Legyen otthon mindig sovány felvágott, sajt, hogy reggel akár több opcióból is választhassunk! Ha a hétvégén úgy jön ki a lépés, süssünk ki egy csirke- vagy pulykamellet finom fűszerezéssel és együk ezt hidegen reggelire!
  • Legyen otthon mindig (!) friss zöldség! Természetesen szezon és ízlés szerint: paradicsom, paprika (akár zöld-, akár kápia-, akár kaliforniai), kígyóuborka, retek, salátafélék stb. És ezeket sose sajnáljuk ki a reggelinkből!
  • Adjunk magunknak plusz 10 percet! Persze, én is szeretek az ágyban nyújtózkodni még egy kicsit, főleg, hogy jönnek a borongós őszi reggelek, de lássuk be őszintén: 10 percen nem múlik semmi. Tekintsük ajándéknak ezt a plusz 10 perc reggel, amit csak magunkra, az egészségünkre fordíthatunk! Ekkor lesz idő méricskélni, a saját reggelit elkészíteni, esetleg még nyugiban el is fogyasztani!

Címlapról ajánljuk

7 igazán csúnya lakberendezési baki

Vannak bizony olyan lakberendezési divathullámok, amelyeket azóta próbálunk feledni, hogy valaha szembejött velünk otthon vagy (szerencsésebb esetben) egy szomszédnál, egy filmben vagy az interneten. Lássunk pár igazán csúnyát, a teljesség igénye nélkül.

Brecz Judit

További cikkek

Nem jó ötlet 40 fokon ruhákat mosni

Sokak számára fogós kérdés, hány fokon érdemes mosni a ruhákat. A legtöbb címke megengedi, hogy 40°C-on mossunk, de valóban szükségünk van ilyen meleg vízre? Következő Otthon Tippünk segíthet választ adni a kérdésre.

Ezért riad fel álmából sok ember éjjel 3-kor

Sok emberrel előfordul, hogy éjjel háromkor egyszer csak felriad álmából. Hogy mi okozza ezt a megmagyarázhatatlan jelenséget? Nem a mellkasunkra fekvő szellemek, sokkal inkább szorongásaink lehetnek a felelősek a kellemetlenségért.