Mediterrán tippek az egészségért

Köztudott, hogy a mediterrán országok lakói között 30 százalékkal kevesebb a szív- és érrendszeri megbetegedés. Kíváncsi vagy te is a mediterrán titokra?

Mi lehet az oka annak, hogy a déli országokban élők egészségi állapota világszinten kimagasló? Ismerjük a konyhájukat, ezért elsőre nem is olyan könnyű elhinni, hogy a pizzáról és spagettiről híres olaszok vagy az olajos fánkot forró csokival reggeliző spanyolok ismerik a helyes táplálkozás csínját-bínját. Pedig így van!

Megfelelő alapanyagok – vásárolj tudatosan!

Milyen a megfelelő alapanyag? Mindenekelőtt friss. Minden évszaknak megvannak a maga „vitaminforrásai”. Használjuk ezt ki, és fogyasszunk napi ötször friss gyümölcsöt vagy zöldséget. Nem kell étkezés helyett – már az is sokat segít, ha a szokásos rizs-krumpli köret felét lecseréljük friss paradicsomra, paprikára vagy salátára. Tésztából és pékáruból pedig fogyasszunk teljes kiőrlésű termékeket, a húsevő énünket pedig kicsit fogjuk vissza, és helyette szokjunk rá a halra.

Megfelelő technika bárki megtanulhatja

Az olasz konyha egyik vezérfonala a gyorsan, finomat. Nem kell órákig a konyhában állni, a rántott és sült húsokat hagyjuk meg az ünnepnapokra, helyette inkább fedezzünk fel új technikákat.

  • A legtöbb hús és zöldség pár perc alatt puhára párolható, így több vitamin marad bennük – nekünk meg több időnk marad.
  • Salátához, tésztaételekhez, zöldségköretekhez, halakhoz használjunk olajat vagy olivaolajat és naponta ropogtassunk el pár szem olajos magvat, segíti az emésztést.

A mediterrán titok: mozogj, pihenj, élvezd az életet!

  • Mától adjuk meg a módját az étkezéseknek, ahogy a pihenésnek és a kikapcsolódásnak is.
  • Együnk reggelire tartalmas, rostban gazdag ételeket, ebédre minél több salátát, a vacsorát pedig nyújtsuk el, ameddig csak lehet, jót tesz majd a lelkünknek!
  • A könnyű, változatos fogásokat lassan fogyasszuk el – meglátjátok, a felénél már jól is laktatok!
  • Ha tehetitek, pihenjetek napközben egy kicsit – nem órákat, összesen 25 percet. Figyeljétek meg, sokkal frissebbek lesztek a nap hátralévő részében!
  • Végül, de nem utolsósorban, mozogjatok rendszeresen. Heti négyszer fél óra a szabadban, és garantáltan egészségesebbek lesztek!

Hozzászólások

Oli(E)va

A fo mediterran titok az olivaolaj... Szinte minden foldkozitengeri etelrecept igy kezdodik: 2-3 kanal olivaolajon...Nemcsak a salatakhoz, hanem szinte minden etelben van legalabb nehany kanalnyi, meg a sutemenyekben is. Az egyik legnagyobb termelo es fogyaszto Kreta, szinte nincs szivbeteg a szigeten. Az olivaolaj maga gyogyszer. Csokkenti a koleszterin szintet, segit a szervezet meregteleniteseben es a szivet egeszsegben tartja. Termeszetesen a hidegsajtolasu szuz olivaolajrol beszelunk, vasarlasakor figyeljunk, hogy a szine sotetes zold, az allaga pedig suru-olajos legyen.

Törölt felhasználó

úgy van, ahogy írod Katalóniában élek, mindenhez olívaolajat használunk én imádom az ízét és az illatát is

Bejja

Nem hiszem, hogy az olívaolaj lenne a kulcs a hosszú élethez! Bár, mi is olívaolajat használunk mindenhez, DE! Szerintem a szív- és érrendszeri megbetegedésekért a sok-sok stressz a "ludas"! Gondoljuk át egy napunkat! Reggel rohanunk a munkába, gyors bekapunk valami energiaforrást, ebédelni nincs id?, este, mikor hazaérünk, ott a háztartás, a gyerekek... Aki volt már nyaralni mediterrán országban, az láthatta, hogy délben bezárnak az üzletek kés? délutánig, elmennek az emberek a tavernákba, elbeszélgetnek NYUGODTAN egymással, hazamennek lepihenni, aztán kezd?dik az esti élet..

Címlapról ajánljuk

További cikkek