Spenót - túl a főzeléken

Spenót ügyben ideje túllépnünk a menzai megoldásokon. Ha másért nem, hát azért, mert kitűnő alacsony energiatartalmú köreteket is készíthetünk belőle.

A spenótot van, aki csak gyorsfagyasztott parajpüré formájában ismeri. Érdemes azonban kipróbálni a friss leveleket is - ha nem is feltétlenül hagyományos főzelékként, hiszen más módon elkészítve még jobban érvényesül az íze.

10 dkg spenót mindössze 23 kcal és 4 g szénhidrátot tartalmaz, ugyanakkor ez a mennyiség gyakorlatilag biztosítja a napi teljes folsav szükségletünket.

Ha fogyni szeretnénk, hús-, halételeink mellé készítsünk belőlük változatos köreteket, salátákat. Erre adok nektek 7 ötletet 300 kcal és 30 g szénhidrát alatt!

(Az egyes ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória” fülre, szénhidráttartalmát a „tápanyag” fülre kattintva ismerhetitek meg.)

  1. 1.

    Spenótos újburgonya paradicsommal

  2. 2.

    Egyszerű spenót

  3. 3.

    Parajgombóc

  4. 4.

    Spenótos gombasaláta

  5. 5.

    Sült paradicsom kosárkák spenóttal töltve

  6. 6.

    Olasz serpenyő

  7. 7.

    Fokhagymás paraj fenyőmaggal

Címlapról ajánljuk

Húsvéti sütik gyerekeknek

A legkisebbekre is gondoljunk húsvétkor, akiknek jó, ha egy kis cukisággal vagy kedves formai trükkel adjuk el a süteményeket. Szerencsére a nyuszi segít húsvéti sütit választani a gyerekeknek!

Nosalty

További cikkek

Retró húsvéti ételek

Egy jó sonkatekercs vagy töltött tojás, fasírt és répatorta? Nálunk többek között ezek jelentik a retró húsvéti ételeket. Nálatok? Nézzük, szerepelnek-e a listán kedvenceitek!