Pát intett a Meki vezére

Március 1-jével távozik posztjáról Don Thompson, a McDonald's Corporation vezérigazgatója, a helyét Steve Easterbrook ügyvezető alelnök, a cég fő márkamenedzsere veszi át.

Don Thompson, a McDonald's vezérigazgatója távozik a posztjáról – közölte szerdán a cég. A bejelentést követően 3 százalékponttal erősödtek a forgalom csökkenésével küszködő lánc részvényei.

A McDonald's árbevétele tavaly globális szinten 3,6, az Egyesült Államokban 4,1 százalékkal csökkent, az utolsó negyedévben pedig globális szinten 21 százalékkal esett vissza.

Az eredmények romlását elemzők a fogyasztói szokások változásával, és a menüben végrehajtott sikertelen változtatásokkal magyarázták.

A túlságosan kibővített választék lelassította a kiszolgálást, a fiatalabb gyorséttermi fogyasztók fokozatosan az olyan egészségesebb és frissebb ételeket kínáló konkurensek felé fordultak, mint a Chipotle Mexican Grill, illetve átpártoltak az elegánsabb hálózatokhoz, mint a Five Guys vagy a Chick-fil-A.

A McDonald's januárban arculatfrissítő marketingkampányba kezdett. Easterbrook, aki már negyedszázadot töltött el a cégnél, és volt a McDonald's európai igazgatója is, eddig egyebek között a marketing megújításával, menüinnovációval és digitális fejlesztéssel foglalkozott.

Olvastad már?

A sajtburgermúmiák köztünk élnek?

(via MTI)

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk

További cikkek