Veganista étrend – le a fogyókúrával!

Ha azt ígérném nektek, hogy van egy olyan étrend (nem fogyókúra!), ami mellett nem kell kalóriát számlálgatni, nem kell önsanyargatni, hanem istenieket lehet enni és közben szinte észrevétlenül fogyni, hinnétek-e nekem? Nem valószínű, pedig igenis létezik.

Jó pár évvel ezelőtt a vegánokat – azokat, akik semmiféle állati eredetű táplálékot, tehát tejet és tojást sem esznek – még afféle gyomorbajos, sápatag, zellermajszoló nyusziknak képzeltem. Amikor közel két éve, egy dokumentumfilm hatására, a kamasz fiam kezdeményezésére felhagytunk a hús- és halevéssel, el nem tudtam volna képzelni, hogy egy napon képes leszek a tejtermékekről és a tojásról is lemondani. Sőt, nemhogy képes leszek, de egyenesen élvezem, miközben finomabbnál finomabb, tisztán növényi ételeket eszem.

Hogy is van ez?

  • Zárjunk ki az étrendünkből minden állati eredetű élelmiszert. A növényi olajokat, zsírokat is csak nagyon visszafogottan használjuk, inkább pároljunk, mint süssünk, olajos salátaöntetek helyett lehetőleg használjunk különféle fűszeres eceteket, lime- és citromlevet.
{ RKÉP =69206, 5 }{ RKÉP = 69205, 5 }
{ RKÉP =69328, 5 }{ RKÉP = 69473, 5 }
{ RKÉP = 69471, 5 }{ RKÉP = 69209, 5 }

Finomított cukor helyett használjunk alacsony glikémiás indexű, természetes édesítőket, pl. juhar-, agave- vagy rizsszirupot, steviát, nyírfacukrot.

Gabonafélékből a teljes kiőrlésűeket részesítsük előnyben! Használjuk gyakran a kölest, hajdinát, árpát, kukoricadarát és -lisztet, de kipróbálhatjuk a nemzetközi konyha alapanyagait, a kuszkuszt, bulgurt, quinoát, amarántot, stb.

Táplálkozzunk színesen! A különféle színű növények mind más és más ásványi anyagban gazdagok, így biztosíthatjuk, hogy mindent megkapjon a szervezetünk.

Együnk sok rostban gazdag ételt! Ez növeli a teltségérzetet, és javítja az emésztést. Reggeli barátunk a zabpehely, ebédre és vacsorához hetente többször együnk valamilyen hüvelyesből készült fogást.

További szempontok:

További súlycsökkentő tippek itt>>

További vega receptjeink itt>>

A cikk sorozat második része:Veganista étrend – főzzük meg együtt!

Fontos!

Az elhatározást az elismert táplálkozáskutató orvos, dr. Neal Barnard egy – sajnos csak angolul fellelhető – rendkívül szórakoztató és informatív előadása érlelte meg bennem. Mára elegem lett mindenféle csodafogyókúrákból, olyan étrendet kerestem, amely mellett nem kell kalóriákat számolnom, ahol nincs bűntudatom, amivel tudom, hogy jót teszek magamnak, a családomnak és a környezetnek is. Egy csomó tudományos cikket, kutatást elolvastam arról, hogy a kiegyensúlyozott vegán táplálkozás – a közhiedelemmel ellentétben – nemcsak hogy képes minden szükséges tápanyaggal ellátni a szervezetet, de számos betegség – rák, szív- és érrendszeri megbetegedés, 2-es cukorbetegség – megelőzésében sokkal előnyösebb a húsfogyasztásnál, és környezetvédelmi szempontból is kíméletesebb.Így aztán idén január elején elkezdtem egy 21 napos programot, hogy megismerkedjek az alacsony zsírtartalmú, vegán étrenddel, amelynek 2 alapszabálya van.

Címlapról ajánljuk

További cikkek