Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

A szejtán olcsó és hatékony húspótló, de vannak veszélyei

A búzahús rengeteg fehérjét tartalmaz, ugyanakkor érdemes néhány dolgot észben tartani, mielőtt kilószámra falnánk belőle.

A jövőben egyre kevesebb húst fogunk enni, ez úgy látszik, elkerülhetetlen lesz a környezetvédelem és az egészségünk szempontjából is. Ezért sokan igyekszünk egyre több húsmentes napot iktatni a hetünkbe, ugyanakkor odafigyelni arra is, hogy ne maradjunk kellő fehérje nélkül.

A szejtán a jelenlegi húspótlók közül az egyik legjobb fehérje tartalom szempontjából. Már száz grammnyi tartalmazza a napi fehérje igényünk 150 százalékát, ami magasan veri a tofut és más húspótlókat is, ezért mindenképp érdemes kipróbálnia annak, aki nem eszik húst, vagy igyekszik csökkenteni az állati eredetű ételeket a diétájában. Ugyanakkor nagyon alacsony a szénhidráttartalma és kalória sincs benne sok.

Nem teljes értékű

Fontos azonban tudni, hogy a szejtánban található nagy mennyiségű protein nem teljes értékű, hiányzik belőle egy aminosav, ezért érdemes kiegészíteni olyan ételekkel, amelyek tartalmazzák azt, mai benne nincs meg. A lizin nevű aminosav megvan a hüvelyesekben és az aszalt paradicsomban is, így ezekkel kiegészítve már teljes értékű lesz az étkezés.

Ezt láttad már?

Új kutatás: egészségesebb lett a fehér liszt az utóbbi kétszáz évben

Búzafehérje

A szejtán nem más, mint búzafehérje, glutén, más néven búzahúsnak is nevezik. Nagyon egyszerű és olcsó az otthoni elkészítése, csak búzasikér, más néven szejtánpor kell hozzá. ezt vízzel kell összekeverni, míg gombóc nem lesz belőle. Az így képződött tésztát ízesíteni is lehet, majd szeletekre kell vágni, és vízben megfőzni. A szeleteket hagyni kell kiszáradni – innentől kezdve pedig úgy kell kezelni, mintha hús lenne, lehet belőle ragut készíteni, tölteléket, kockákra vágva pirítani, és így tovább.

Gluténérzékenyek ne

Mivel a szejtán tömény, száz százalék glutén, arra érzékenyek számára nem alkalmas fogyasztásra, örülhetnek viszont azok, akik allergiásak a szójára, ezért nem ehetnek tofut. Máskülönben is vannak viták akörül, mennyire egészséges vagy sem. A Healthline cikke hozzáteszi, hogy azok számára sem ajánlott, akik ugyan nem hivatalosan gluténérzékenyek, de bármilyen negatív tünetet érzékelnek gluténfogyasztás során, vagy más egyéb szempontból emésztési gondjaik vannak.

Feldolgozott élelmiszer

A szejtán feldolgozott élelmiszer, ez azt jelenti, hogy szejtán nem terem fán vagy bokron, hanem előállítják. Úgy készül, hogy a búzából kivonják a keményítőt, hogy csak a fehérje maradjon meg belőle, majd ezzel is tovább dolgoznak. Általában az az elv az uralkodó, hogy zömmel olyan ételeket érdemes ennünk, amelyek nem feldolgozottak, így a szejtánt is érdemes mértékkel beiktatni az étrendünkbe.

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Getty Images

via és via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!