Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Mi az a mizuna, és miért kellene belőle többet ennünk tavasszal?

Szinte minden ételhez passzol, karakteres íze és megjelenése mellett pedig tele van értékes tápanyagokkal. Vajon mi az a mizuna, és miért lenne érdemes minden nap enni?

Mizuna, mizuma, namenia, mustárspenót, kiotói vízizöld, sárkányfogó saláta – ezt a  káposztafélét számos néven szólíthatjuk, mégis csak kevesen tudjuk, mennyire értékes és ízletes növényről is van szó. 

A mizuna eredetileg Kínából származik, ennek ellenére mégis a japán konyha által vált ismertté világszerte, és kezdett el hódítani itthon, Magyarországon is. A mizunának igen karakteres íze van, sokak szerint kicsit borsos, csípős ízzel rendelkezik, éppen ezért ajánlják elsősorban borsos, mustáros vagy éppen tormás ételekhez. Saláták kitűnő összetevője, nemcsak íze, de gazdag vitamin- és ásványianyag-tartalma miatt is érdemes fogyasztani. 

Mit tud a mizuna? 

A mizuna C-, E- és K-vitaminban gazdag, kalciumban, magnéziumban, káliumban, folsavban és béta-karotinban is bővelkedik, ráadásul immunerősítő hatással is bír. Jelentős mennyiséget tartalmaz élelmi rostokból, segíti az emésztést. Magas koncentrátumban találunk benne glükozinulátokat, amely fontos szerepet játszik a rák megelőzésében. 

A mizuna nem egy problémás növény, termesztésével akár mi magunk is próbálkozhatunk otthon, akár egy kisebb műanyag edényben/konténerben is. A félárnyékos, napos helyeket kedveli, és sok vizet igényel. A megfelelő helyen termesztve akár már két hét alatt is kinőnek a levelek, a hosszú, cakkos szélű zöldet pedig salátákhoz, párolt és sült ételekhez egyaránt tálalhatjuk, szóval már most érdemes nekilátni a növénytermesztéshez, áprilistól ugyanis hivatalosan is elindul a mizunaszezon! 

Ez is érdekelhet: 

via wellandfit, thespruce

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!