Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ez történik a testeddel, ha a hátadon alszol

Rengeteg mindenen múlik az, hogy mennyire tudod kipihenni magad reggelre: ezek közül az egyik az alvási pózod.
Sok tényezőn múlik, hogy mennyire tudod kipihenni magad reggelre: nem mindegy, hogy mikor fekszel le és mennyit alszol, az sem, hogy mennyit eszel/iszol lefekvés előtt és mennyivel előtte eszel utoljára, mennyire vagy épp stresszes, jó-e a matracod, milyen világos a hálószobád, vagy éppen milyen hőmérséklete, és nem utolsó sorban azon is, hogy milyen helyzetben alszol.
 
Azt már végigvettük korábban, hogy mi történik, ha a bal oldaladon alszol, vagy milyen egészségügyi következményei vannak a jobb oldalon alvásnak, most viszont a háton alvós póz kerül terítékre. Az biztos, hogy a nyakad és a gerinced megköszöni, ha ebben a helyzetben hajtod álomra a fejed.
 
 
A háton alvás ugyanis a legtermészetesebb módja a pihenésnek, a tested súlya ilyenkor oszlik el a legideálisabban. Ebben a pózban nincs egyenetlen nyomás a vállaidon és az állkapocscsontodon. Csökkentheted vele a tenziós fejfájás kialakulásának esélyét, és az arcbőrödnek is kifejezetten jót tesz, mivel nem gyűröd hozzá a párnához, kevesebb ránccal és irritációval ébredhetsz.
 
A hátpn alvás igazi előnye viszont az, hogy tényleg minimális nyomást helyez a gerincedre, persze csak akkor, ha egyébként jó, nem túl kemény, de nem is túl puha matracon alszol. Az ideális matrac mindenképpen olyan, amin nem sajogva ébredsz, ami nem túl puha, hogy semmit ne tartson, de nem is túl kemény, hogy beálljon tőle a gerinced.
 
Érdemes viszont figyelned arra, hogy ha már van hátproblémád, néhány szakértő nem ajánlja a háton fekvést, és ugyanez a helyzet akkor is, ha nő vagy és babát vársz, mert ez a póz plusz nyomást helyezhet a hasadra.
 
Ha eddig nem a hátadon feküdtél, de most megpróbálkoznál vele, több lépésben érdemes átállni rá: először is ellenőrizd le a matracodat és a párnádat, hogy megfelelően támogatják-e a gerincedet, és ha igen, helyezz egy párnát a térded és a hátad alsó része alá, és tárd szét lefekvéskor a karjaidat és lábaidat. Ez segít majd abban, hogy ne gurulj vissza reflexből abba a pozícióba, amiben általában aludni szoktál. Nem fog hamar átállni a tested, és lehet, hogy eleinte nem is alszol majd túl jól, de ha úgy érzed, hogy jót tenne a háton fekvés, előbb-utóbb át tudod magad szoktatni rá.
 

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!