Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 főzési hiba, amit tényleg jobb lenne mellőznöd

Ha szoktál időt tölteni a konyhában - nem csak evéssel, hanem főzéssel is - ezeket jobb végiggondolni. Te is elköveted ezeket a bakikat?

Senki sem születik profinak és hibátlannak, a konyhában sem, még egy séf sem. Ezt fontos megjegyezni, DE. Miért ne javítanánk átlagunkon azzal, hogy a jó tanácsokat megfogadjuk, a rossz szokásokat és a hülye gyakorlatokat meg megszüntetjük. Hát nem?

Ezek például okos tippek, figyelj:

1. Extra szűz olívaolajjal sütsz

Nem kell olajban sütéshez extra szűz olívát használnod, mert egyrészt drágább, másrészt hamarabb kezd el égni, és távoznak belőle az értékes alkotóelemek. Tudjuk, hogy trendi ezt használni mindenhez, de ha olajban sütsz, sima (sütésre való) olívaolajat vegyél vagy napraforgót, esetleg repcét, kókuszzsírt. Az extra szüzet meg salátákhoz, tésztákhoz, mártásokhoz tedd.

2. Főzöd a zöldségeket

Minek? Ez egy olyan rossz szokás, amit kivételesen sokan a szüleinktől vettünk át, de ezt speciel kár volt. A zöldségek (gőzben) párolva tartják meg értékes tápanyagaikat, bő vízben szétfőnek, elvesztik roppanós textúrájukat is, és szinte minden értéküket.

+ tipp: blansírozd őket, ami azt jelenti, hogy pár perces forró vízben való főzés után gyorsan jéghideg víz alá rakod a zöldségeket.

3. Elöl hagyod az olvadó húst

Gondolkozz előre, és a szobahőmérsékleten a mosogatótálcában hagyott olvadozó húsok helyett – amiknél jóval magasabb a fertőzésveszély is – előző este vedd ki a fagyasztóból, ami kell, rakd lefedett tálba úgy, hogy a kiengedő húslé se folyhasson semerre, és irány a hűtő!

Receptajánló:

4. Az olajokat közel tartod a tűzhöz

Ne tedd, mert megavasodnak, rossz ízük lesz, és dobhatod ki őket. Szóval se az olívát, se a repcét, se a napraforgót, se semmilyen olajat ne tárolj a tűzhelyhez közel vagy direkt napsütésnek kitéve – hűvös, sötétebb polcokat, szekrényeket ajánlunk inkább.

5. Feleslegesen hámozol

Kígyó- vagy fürtösuborka a salátába – minek hámozni? Több a meló vele, és mindig a héjához közel van a legtöbb vitamin és tápanyag. Ugyanitt almagerezdek délutáni nasiként – miért ne ennéd meg a héját is, hacsak nem vagy kisbaba vagy nincs fogad? Padlizsán, cukkini a raguba, tésztára szintén simán mehet héjastul! 

Receptajánló:


 

Ezeket láttad?

via foodbeast

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!