Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 étel, amit ne egyél lefekvés előtt

Ha éjjel nem tudsz könnyen elaludni, annak nagyon sok oka lehet -például megfeküdte a gyomrod a vacsora. Ezek azok az ételek, melyeket lefekvés előtt jobb elkerülni!


Egybesült bélszín recept

Többször előfordul veled is, hogy nem sikerül álomba zuhannod, annak ellenére, hogy hullafáradtan esel ágyba? Ha a koffeinbeviteled redukáltad, és éppen a stresszes napokra sem lehet ráfogni az álmatlanságot, érdemes azt is végiggondolnod, hogy mi mindent ettél aznap, mert rengeteg étel van, aminek az emésztése erősen igénybe veszi a szervezetet, és ezáltal nem hagy nyugodt álmot neked.

Alkohol

Mindenféle alkoholos ital, sör, bor, koktél ide sorolandó – ezekből semmiféleképpen se fogyassz annyit, hogy megzavarhassa a pihenésedet. Köztudott, hogy az alkohol megborítja a normális alvási ciklust, így nem csak azért kelsz fáradtan, mert előző este nagyobb mennyiségű italt vettél magadhoz, hanem azért is, mert a szervezeted nem tudta kipihenni magát.

Paradicsom

Az amerikaiak legalább 20 százaléka szenved a reflux tüneteitől, ami az álmatlanság egyik legfőbb okozója. A magas savtartalmú alapanyagok, mint a paradicsom, a hagymafélék és a fűszeres ételek a reflux első számú indikátorai, ezekkel jó vigyázni, és a késői órákon mindenképp mellőzni őket.

Steak

Ha marhahúst eszel lefekvés előtt, ne számíts sok jóra, a magas zsír- és fehérjetartalmú táplálék megemésztése ugyanis sokkal tovább tart, mint a növényi eredetűeké. Mivel ez egy hosszú folyamat, ezért éjszaka a tested nem pihen, hanem a nehéz táplálék feldolgozásán munkálkodik majd.

Csokoládé

Ki ne szeretné a csokoládét? Egy kis kocka belőle teljesen oké lefekvés előtt, viszont nagyobb mennyiségben a benne található koffein miatt teljesen felborítja az alvási folyamatot, nyugtalanná téve az álmodat.

Cukor és cukor

A magas cukortartalmú nassolnivalók megemelik a vércukorszintedet, ami egészen lassan kúszik majd vissza a normálisra. Az epicurious.com cikke is megemlíti, hogy bár az esti édességmajszolás a salátacsipegetéssel szemben sokkal csábítóbb, hosszú távon mégis megéri nem kóvályogni a chipeszacskótol a kekszekig  és vissza – és nem csak az alvás nyugalma miatt.

(via epicurious)

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!