"Mit főzzek ma?" - Van, aki eldönti helyetted ezt a nehéz kérdést!

A KitchenBox felmérést készített a hazai ételkészítési, ételrendelési szokásokról. Töltsd ki te is a kérdőívet, de előtte lesd meg, hogyan válaszolták meg mások a kérdéseket!

Sokan azt gondolják, nem szeretünk válaszolni kérdőívekre, a reklámpszichológusok azonban azt mondják, erről szó sincs, az emberek igenis szeretik, ha megkérdezik a véleményüket. Főleg egy olyan témában, ami mindenkit érint: a kajáról és a főzésről.

A felmérést KitchenBox készítette, akik recepthez kimért alapanyagokat szállítanak házhoz. Akérdőív itt található, az eddigi eredmények pedig igencsak meglepőek lettek.

Lássuk az eddigi, nem egyszer meglepő eredményeket!

Sokan főznek otthon

Nyers őszinteséggel vallott a válaszadók 16 százaléka arról, hogy ő bizony nem főz soha.Ebből ugye az következik, hogy a többiek viszont igenis főznek, 83 százalék igennel válaszolt arra a kérdésre, hogy „szoktál-e rendszeresen főzni?”.

Akik nem főznek egyáltalán

leginkább azt jelölték meg indokként, hogy mert „nincs rá idejük”, és egyébként meglepően sokan választották, az amúgy félig-meddig viccből írt válasz opciót: azért, mert az „az asszony/pasim (másik fél) dolga, nem akarok beleszólni”.

„Nem értek hozzá”

Egész sokan bevallották, hogy „nem értek hozzá, félek, hogy nem sikerülne”, vagy „nagyon távol áll tőlem a főzés” (összesen kb. 20%). Voltak persze olyanok is, (4,5 %) akik azt mondták, hogy „nem érdekli, és nem is szeretné soha kipróbálni a főzést”.Ugyanennyien egész egyszerűen azért nem főznek, mert utálnak bevásárolni, "máshogy pedig nem megy”. Néhány válaszadó azért nem főz, mert hozzászokott, hogy házhoz szállítják az ebédjét, vagy az anyukája főz, esetleg egyedülálló, és ezért nem tartja jó szórakozásnak, hogy főzzön.

Van, aki még soha nem rendelt ételt online

Szoktál-e ételt rendelni online? A megkérdezettek majdnem fele igennel válaszolt, ebből már jóval kevesebben (16,4%) rendelnek rendszeresen. Megdöbbentünk azon, hogy a válaszadók 12,2%-a még soha nem rendelt ételt online.

Pizza, az örök kedvenc

Mit rendelnek a válaszadók a leggyakrabban? Pizzát, sushit, rántott húst, indiait? Hát persze, hogy pizzát!

Akik rendelnek, messze a legtöbben (58%) pizzát szállíttatnak házhoz, a második leggyakoribb étel pedig a sushi (21,7 %). További változatos válaszok az érdekesség kedvéért: mexikói, szerb, vietnámi, ázsiai, hamburger, menükiszállító, reform, hummusz, tejmentes ételek.

A szupermarket a nyerő

„Ki hol szokott élelmiszert vásárolni?” Erre a kérdésre a kérdőívet kitöltőktöbb, mint a fele azt válaszolta, hogy szupermarketben, a többiek inkább csarnokban vagy piacon vásárolnak. Egész sokan írták, de talán ez sem tekinthető az egész országra nézve általánosnak, szóval 13,9% azt mondta, hogy ő bizony gourmet üzletekben vásárol leginkább. Meglepő és pozitív, hogy a válaszadók 10,1%-a közvetlenül a termelőtől vásárol. Persze kérdés, hogy a gyakorlatban is így van-e, vagy csak így tartaná helyesnek. Mindennapi tapasztalataink azt igazolják, elég sokaknak mindegy: bármilyen boltban bevásárolnak, ahol kaját lehet kapni. Van egy érdekes réteg, akiket szintén meg kell, hogy említsünk: a válaszadók 1,7%-a sehol nem vásárol, kerüli ezt a helyzetet.Nem lehet nekik egyszerű.

Fontos az alapanyag minősége

Szintén pozitív meglepetés volt a válaszokban, hogy az 1-től 5-ig terjedő skálán több, mint a fele jelölte meg a legmagasabb értéket, azaz, nagyon fontos számára az alapanyag minősége, 40,8 % adott 4 pontot, 5 % választotta a közepes értéket. Azt senki nem írta, hogy ez a kérdés egyáltalán nem fontos neki.

Szívesen kipróbálunk új dolgokat

„Attól függ mi az” - nagyrészt ez az óvatos válasz jött arra az óvatos kérdésre, hogy „szeretsz-e új dolgokat kipróbálni?”. De a válaszadók egyharmad konkrétan is bevállalta, hogy szeret az elsők között lenni. Egytized szintén óvatos: „Igen, de először megnézem, mások mit szólnak hozzá. Nem vagyok kísérleti nyúl”. A válaszadók 8 %-a gondolta úgy, hogy „nem, a jól bevált megoldásokban" hisz.

Mi is az a KitchenBox?

Amerikában nagyon népszerű trend az úgynevezett „mealkit”, azaz „kajakészlet” szolgáltatás. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy nem a készételt rendeled meg, hanem te is részt veszel az elkészítési folyamatban, konkrétan te főzöd meg otthon az ételt.A szolgáltató viszont ad egy receptet, ezen kívül a recept alapján pontosan kimért (nyers és feldolgozatlan) alapanyagokat, dobozba rakja, és kiviszi neked.Nem kell vesződnöd a bevásárlással: nem kell keresgélned, hol találsz koreai üvegtésztát vagy megfelelő minőségű lazacot, mindenből a legjobb minőségűt garantálják, és hozzák házhoz neked. Mondhatnánk, hogy áh, ez drága és luxus dolog, de külföldön már nagyon népszerű ez a szolgáltatás. Ráadásul sokan ilyen oldalak segítségével tanulnak meg főzni. Vannak olyanok is, ahol feliratkozhatsz egy kurzusra, ahol ők mondják meg, miket kell főznöd, az alapanyagokat is biztosítják ehhez, így minden héten fejlődsz. A szolgáltatás még gyerekcipőben jár itthon, de érdemes kipróbálni!KitchenBox.hu

A nemzetközi konyhák ízei a legmenőbbek

A kérdésre, hogy milyen ételeket fogyasztanak szívesen, több, mint a válaszadók fele írta, hogy „ami finom és tetszik neki, szívesen megkóstolja”. Egyharmad imádja a nemzetközi konyhák fogásait, a másik egyharmad pedig a magyaros fogásokat kedveli. 12,2 % kénytelen az ételérzékenységének megfelelő ételt választani, 14,7 % pedig időnként vagy rendszeresen diétázik, ezért a kímélő ételeket kedveli.Kicsit furcsa, hogy csak 2 % írta, hogy a vegán fogásokat keresi. Úgy tűnt, ez a trend már erősebb.

Szeretjük az érdekes alapanyagokat

„Szeretsz-e új alapanyagokat kipróbálni?” Erre a kérdésre a legtöbben azt írták, hogy bármilyen újdonság jöhet, de sokan azt választották, hogy „csak ha megismerik előtte jobban, hogy miről van szó”. 11 % elzárkózott: „Nem, a megszokott alapanyagokat szeretem”.

Olyan recepteket keresünk, amelyekkel fejlődhetünk

A kérdőív egyik legfontosabb kérdése volt, hogymilyen szempont szerint választanak receptet a magyarok?A legtöbben azt írták, az olyan recepteket szeretik, amellyekkel fejleszthetik a főzőtudományukat, de majdnem ugyanennyien írták, hogy egy recept legyen könnyű és egyszerűen elkészíthető. Szintén sokan, a válaszadók egyharmada mondta, hogy valami speciális legyen benne, különben mi szükség a receptre. 7,6 % a magyaros, közismert ételekben hisz, és sajnos 10,1 % azt írta, hogy nem rendelne soha a KitchenBoxhoz hasonló cégtől receptekhez kimért alapanyagokat, mert ez az egész nem az ő világa.

És melyik az a recept, amelyik a legnépszerűbb azok közül, amelyek megtalálhatóak a KitchenBox oldalon?

Chapche koreai üvegtésztaÁzsiai csirkecomb

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Caleb Charland fotósorozatának elemként működő gyümölcsök a főszereplői

Címlapról ajánljuk

További cikkek