Úgy látszik, jól megy a magyaroknak húsvétkor - erre a két dologra milliárdokat költünk

Ha húsvét, akkor sonka. Rengeteget költöttünk rá a tavalyi évben, valószínűleg idén sem lesz másként.

A hagyományos ünnepi menü részét képező sonkából közel 4200 tonna fogyotttavaly márciusban és áprilisban, ami 5 százalékos mennyiségi emelkedés 2016-tal szemben. Nyolcmilliárd forintot hagytak ott a magyarok zömében főtt sonkára a kiskereskedelmi egységekben: a főtt sonka ugyanis - a húsvét abszolút királyaként - az összértékesítések 93 százalékát vitte el - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A sonkát általában hiper- és szupermarketekben, vagy diszkontokban vásároljuk.

A húsvéti ünnep kedvezett az édesszájúaknak is: tavaly mennyiségben egyötödével több, 900 tonna mennyiségű csokoládéfigura fogyott a 2016-os ünnephez képest. Értékben még magasabb forgalmat bonyolítottak a kereskedők: 28 százalékkal többet költöttek a magyarok érdességre, 4,5 milliárd forint értékben.

„Tartja vezető pozícióját a csokinyúl, sőt erősíteni is tudott piaci részesésén 41-ről 44 százalékra” – mondta Haás Zoltán, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. „A magyarok hagyományosan a tejcsokoládéra voksolnak: tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük közel kilenctizedét költötték tejcsokoládéra, étcsokoládét a vásárlók 6 százaléka vett.”

A csokitojás piaci részesedése egy százalékkal 38 százalékra csökkent 2016-ról 2017-re.Az egyéb húsvéti figurák, úgymint kacsa, bárány és csibe aránya a tavalyi szezonban hét százalékot ért el.

Ezeket olvastad már?

Címlapról ajánljuk

További cikkek