Sertéshúst ennél? 7+1 tipp szakértőnktől, hogy készítheted el egészségesen

Semmi akadálya annak, ha sertéshúst szeretnénk látni az egészséges menünkben, csak ügyeljünk arra, hogy megfelelően készítsük el. (X)

Korábbi cikkünkben mindenkit megnyugtattunk az ügyben, hogy bátran lehet sertéshúst is fogyasztani az egészséges, kiegyensúlyozott vagy akár a fogyókúrás étrendben. Amellett azonban, hogy nem mindegy, milyen húsrészeket választunk, az sem mindegy, hogy miként készítjük el az ételeinket. Ha nem szeretnénk a nem megfelelő sütési, főzési technológiával elrontani sovány húsrészeink értékeit, akkor az alábbi megoldások közül válasszunk:

1. Süssük egyben!

Mind a karajt, mind a combot, mind a sertésszüzet lehet egyben sütni, a különbség, hogy míg egy comb egyben sütése órákig is eltarthat, a sertésszűzzel jóval hamarabb megvagyunk. A combot, karajt be is pácolhatjuk egy nappal előre, sütés előtt bátran bedörzsölhetjük különleges fűszerekkel, mustárral, tűzdelhetjük fokhagymával, julienne-re vágott sárgarépával, zellerszárral, fektethetünk a tepsibe melléjük vöröshagymát, fokhagymát, burgonyát, paradicsomot, paprikát – gyakorlatilag kimeríthetetlen az ötletek tára.

A megsült húst fogyasztás előtt mindenképpen pihentessük, hogy szaftos legyen a tálaláskor.

2. Tegyük szendvicsbe!

Abszolút kedvenceim egyébként ezek a sültek vékonyra szeletelve, hidegen kiváló alternatívái a bolti felvágottaknak. Reggelire, vacsorára, iskolai, munkahelyi tízórai szendvicsbe tökéletes megoldások.

3. Süssük szeletben!

Süthetjük ezeket a húsrészeket szeletben is, arra figyeljünk, hogy az izomrostokra merőlegesen szeleteljük fel a húst. A szeleteket is pácolhatjuk egy nappal előre, készíthetjük őket frissensültként, vagy párolhatjuk őket szafttal is. Ha frissen sütjük, ehetjük őket főzelékfeltétként vagy salátával, sült zöldségekkel, párolva pl. köríthetjük rizzsel, bulgurral, burgonyával.

4. Vágjuk csíkokra!

A felcsíkozott húsrészeket piríthatjuk ázsiai ihletésű wok-os ételekbe vagy salátáinkhoz. Használjunk bátran fűszereket, és ne sajnáljuk kicsit odapirítani a húsdarabokat az extra ízek kedvéért.

5. Húzzuk nyársra!

A nyári grillpartik egyik kedvenc ételei a mindenféle földi jóval megpakolt nyársak. Persze ezekről a hidegebb időszakokban sem kell lemondani, arra azért figyeljünk, hogy ha nyárson sütünk, mindenképpen érdemes előre bepácolni a felkockázott húsokat, hogy a rövid sütési idő elegendő legyen az átsüléshez.

6. Együk raguként!

Így nyáron egy gazdag zöldséges-lecsós raguval igazán könnyű ételeket készíthetünk, télen egy temesvári szelet, egy joghurtos, tejfölös mártásos hús akár gyors vacsora is lehet.

7. Tegyük salátánkba!

Mind a kiegyensúlyozott, mind az egészséges étrendben fontos szerepük van a salátáknak. De a még ma is álló tévhitekkel ellentétben egy jó saláta nem pár levél jégsalátából és néhány karika paradicsomból áll, hanem ízekkel gazdagon megrakott zöldségekből, és ha önálló ételként fogyasztjuk, akkor valamilyen teljes értékű fehérjeforrásból – ami lehet fűszeresen pirított sertéshús is. Egy ilyen saláta után biztosan nem maradunk éhen.

+1. Kérjük darálva!

Ha jóban vagyunk a hentessel, válasszunk ki egy darab combot a pultból, és azt daráltassuk levele. Ebből készíthetünk húsgolyókat egy paradicsomos tésztaételhez vagy tehetjük a bolognai ragunkba, rakott, töltött zöldségeinkbe. De ha hagyományosabb ízekre vágyunk, akkor nyugodtan készíthetünk belőle fasírtgolyókat (amiket persze nem bő zsírban, hanem sütőben sütünk meg), egyben sült fasírtot is.

Ráadásul fűszeres húsgolyókkal igazán különleges leveseket is készíthetünk.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!