Könnyű saláták ebédre kánikulában

Még 1-2 napig tart a kánikula, ki akar ilyenkor főzni? Együnk inkább friss, telítő salátákat 400 kalóriából!

Az utolsó kánikularohammal zárul a nyár, ebben az időben gyakran nem kívánunk meleg ételt még ebédre sem. Ekkor jó szolgálatot tehetnek a friss, gyorsan összedobható, sütés-főzést nem igénylő saláták. De nem csak pár csík jégsalátára gondolok, hanem olyan, teljes értékű fehérjében gazdag salátákra, amelyek biztosítják a jóllakottságérzetet és nem akarunk ebéd után fél órával újra ebédelni.

Testsúlycsökkentés idején étrendünkben fontos szerepet töltenek be a salátaételek. Persze nem mindegy, hogy hogyan készítjük el őket, hogy milyen alapanyagokat használunk az összeállításukkor, és milyen öntettel harmonizáljuk az ízeket. Fontos, hogy megfelelő fehérjetartalmúak legyenek, ezért tegyünk a tálba a sok zöldség mellé húsféléket, sajtokat, tojást vagy sonkát.

Receptjeink közül összegyűjtöttem most 14 db teljes értékű salátát, adagonként kevesebb, mint 400 kalória energiatartalommal – így fogyaszthatunk melléjük még egy ~70 g-os kornspitzt, teljes kiőrlésű zsemlét, kenyeret. Az itt felsorolt saláták fehérjetartalma 21-35 g/adag, szénhidráttartalmuk 8-19 g/adag. Így lesz az ebéd, a 70 g kenyérfélével max. 580 kcal energiatartalmú, ami egy kiegyensúlyozott (azaz a többi étkezésünk is követi az étrendi alapelveket) 1500-1600 kcal-os étrendbe illeszthető.

Próbáljátok ki őket!

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!:

Így lesz igazán fogyókúrás a salátád!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!